Αντικατάσταση των ραντάρ και περισσότερες προσλήψεις, ζητούν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας
«Προβλήματα στην περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού, απώλεια εσόδων για το Δημόσιο, καθυστερήσεις στις πτήσεις από και προς την Ελλάδα, θα φέρει η μη αναβάθμιση των ραντάρ αεροναυτιλίας και η έλλειψη προσωπικού στο σύστημα…
ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας στην χώρα μας». Στην καταγγελία αυτή προέβη σήμερα, κατά την διάρκεια συνέντευξης τύπου, ο πρόεδρος της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Σπύρος Ρολάκης, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως το υπάρχουν σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας είναι ηλικίας 24 ετών, ενώ σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα αντικαθίσταται εξ’ ολοκλήρου ανά δωδεκαετία. Το βασικό μας radar, αυτό που εξυπηρετεί τον ελληνικό εναέριο χώρο συνολικά, εγκαταστάθηκε το 1999. Έκτοτε αναβαθμίσθηκε μια φορά το 2008. Στην ίδια κατάσταση τα τοπικά radars που εξυπηρετούν τα κατά τόπους αεροδρόμια. Η διεθνής πρακτική προτείνει πλήρη αντικατάσταση των radars ανά 12 έτη, με συνεχείς ενδιάμεσες αναβαθμίσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Το γεγονός αυτό υποχρεώνει τους ελεγκτές να τηρούν αποστάσεις 10 ναυτικών μιλίων μεταξύ των αεροσκαφών για λόγους ασφαλείας, με αποτέλεσμα να περιορίζεται η δυνατότητα εξυπηρέτησης μεγαλύτερου αριθμού πτήσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 2002 οι ελεγκτές εξυπηρέτησαν 411.000 πτήσεις με 707 άτομα προσωπικό, ενώ το 2014 678.000 πτήσεις με 550 ελεγκτές, δηλαδή 65% περισσότερες πτήσεις με 22% λιγότερο προσωπικό.
Φέτος ο αριθμός των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας θα είναι μειωμένος κατά 8% σε σχέση με πέρυσι λόγω αποχωρήσεων για λόγους συνταξιοδότησης, οι οποίες όμως δεν ισοσκελίστηκαν από νέες προσλήψεις.
Ωστόσο, όπως τόνισε ο πρόεδρος των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, η αναμενόμενη για φέτος αύξηση της τουριστικής κίνησης θα αναγκάσει το σύστημα να δώσει αρκετές καθυστερήσεις, που σημαίνει, ότι κάθε λεπτό καθυστέρησης κοστίζει περί τα 80 ευρώ για τις αεροπορικές εταιρείες. Οι μεγάλες καθυστερήσεις θα έχουν ανυπολόγιστο κόστος στην εικόνα της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Σε ότι αφορά στα έσοδα την τελευταία δεκαετία, όπως είπε, εισπράχθηκαν συνολικά από το ελληνικό δημόσιο, έσοδα από τέλη υπέρ πτήσης, περί το 1 δισ. ευρώ. Τα χρήματα αυτά ωστόσο, παρότι είναι ανταποδοτικά και θα έπρεπε να κατευθύνονται στον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού αεροναυτιλίας, αξιοποιήθηκαν από το Δημόσιο για την κάλυψη άλλων αναγκών.
Τέλος, σε ότι αφορά στο κόστος προμήθειας νέου ολοκληρωμένου συστήματος εναέριας κυκλοφορίας, δεν ξεπερνά τα 40 εκατ. ευρώ, «ποσό που αντιστοιχεί περίπου στις τουριστικές εισπράξεις μίας μέρας». Πάντως, οι ελεγκτές δεν σκοπεύουν να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις, αφού όπως είπε ο πρόεδρος «δεν θέλουμε, δεν πρέπει και δεν θα πάμε σε κινητοποιήσεις».
Via
ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας στην χώρα μας». Στην καταγγελία αυτή προέβη σήμερα, κατά την διάρκεια συνέντευξης τύπου, ο πρόεδρος της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Σπύρος Ρολάκης, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως το υπάρχουν σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας είναι ηλικίας 24 ετών, ενώ σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα αντικαθίσταται εξ’ ολοκλήρου ανά δωδεκαετία. Το βασικό μας radar, αυτό που εξυπηρετεί τον ελληνικό εναέριο χώρο συνολικά, εγκαταστάθηκε το 1999. Έκτοτε αναβαθμίσθηκε μια φορά το 2008. Στην ίδια κατάσταση τα τοπικά radars που εξυπηρετούν τα κατά τόπους αεροδρόμια. Η διεθνής πρακτική προτείνει πλήρη αντικατάσταση των radars ανά 12 έτη, με συνεχείς ενδιάμεσες αναβαθμίσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Το γεγονός αυτό υποχρεώνει τους ελεγκτές να τηρούν αποστάσεις 10 ναυτικών μιλίων μεταξύ των αεροσκαφών για λόγους ασφαλείας, με αποτέλεσμα να περιορίζεται η δυνατότητα εξυπηρέτησης μεγαλύτερου αριθμού πτήσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 2002 οι ελεγκτές εξυπηρέτησαν 411.000 πτήσεις με 707 άτομα προσωπικό, ενώ το 2014 678.000 πτήσεις με 550 ελεγκτές, δηλαδή 65% περισσότερες πτήσεις με 22% λιγότερο προσωπικό.
Φέτος ο αριθμός των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας θα είναι μειωμένος κατά 8% σε σχέση με πέρυσι λόγω αποχωρήσεων για λόγους συνταξιοδότησης, οι οποίες όμως δεν ισοσκελίστηκαν από νέες προσλήψεις.
Ωστόσο, όπως τόνισε ο πρόεδρος των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, η αναμενόμενη για φέτος αύξηση της τουριστικής κίνησης θα αναγκάσει το σύστημα να δώσει αρκετές καθυστερήσεις, που σημαίνει, ότι κάθε λεπτό καθυστέρησης κοστίζει περί τα 80 ευρώ για τις αεροπορικές εταιρείες. Οι μεγάλες καθυστερήσεις θα έχουν ανυπολόγιστο κόστος στην εικόνα της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Σε ότι αφορά στα έσοδα την τελευταία δεκαετία, όπως είπε, εισπράχθηκαν συνολικά από το ελληνικό δημόσιο, έσοδα από τέλη υπέρ πτήσης, περί το 1 δισ. ευρώ. Τα χρήματα αυτά ωστόσο, παρότι είναι ανταποδοτικά και θα έπρεπε να κατευθύνονται στον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού αεροναυτιλίας, αξιοποιήθηκαν από το Δημόσιο για την κάλυψη άλλων αναγκών.
Τέλος, σε ότι αφορά στο κόστος προμήθειας νέου ολοκληρωμένου συστήματος εναέριας κυκλοφορίας, δεν ξεπερνά τα 40 εκατ. ευρώ, «ποσό που αντιστοιχεί περίπου στις τουριστικές εισπράξεις μίας μέρας». Πάντως, οι ελεγκτές δεν σκοπεύουν να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις, αφού όπως είπε ο πρόεδρος «δεν θέλουμε, δεν πρέπει και δεν θα πάμε σε κινητοποιήσεις».
Via
Post A Comment
Δεν υπάρχουν σχόλια :