Το Εθνικό Θέατρο «ανεβάζει» έργο του Σάββα Ξηρού - Έντονες αντιδράσεις
Με σενάριο βασισμένο στο βιβλίο του Σάββα Ξηρού ««Η Μέρα Εκείνη – 1560 ώρες στην εντατική – Μια μαρτυρία για το δικό μας Γκουαντάναμο» και στους Δίκαιους του Καμύ, ανεβαίνει η παράσταση «Ισορροπία του Nash» της
Πηγής Δημητρακοπούλου στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις. Ολόκληρη η ανακοίνωση του Εθνικού Θεάτρου είχε ως εξής: Ισορροπία του Nash
της Πηγής Δημητρακοπούλου
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ( -1) Με αφορμή τους Δίκαιους του Αλμπέρ Καμύ, πρακτικά της δίκης της 17 Νοέμβρη, το βιβλίο του Σάββα Ξηρού Η μέρα εκείνη.., καθώς και λογοτεχνικά, ιστορικά και δημοσιογραφικά κείμενα, η Πηγή Δημητρακοπούλου με την ομάδα της επιχειρούν τη σύνθεση ενός νέου έργου για τους αξιακούς κώδικες των ανθρώπων, τη δικαιοσύνη και την τρομοκρατία στην πρόσφατη ελληνική ιστορία. Ισορροπία του Nash: Ο όρος είναι δανεισμένος από τη Θεωρία των Παιγνίων.Αποτελεί ένα συνδυασμό στρατηγικών μεταξύ δύο αντίπαλων παικτών,του καθενός από τους οποίους η στρατηγική αποτελεί την καλύτερη απόκριση σε εκείνη του άλλου».
Πήγη Δημητρακοπούλου: Ένας άνθρωπος είναι ένας άνθρωπος, ό,τι κι αν κάνει Πηγή έμπνευσης της σκηνοθέτη Πήγη Δημητρακοπούλου αποτελεί το βιβλίο «Η Μέρα Εκείνη – 1560 ώρες στην εντατική – Μια μαρτυρία για το δικό μας Γκουαντάναμο» του Σάββα Ξηρού και οι Δίκαιοι του Καμύ. Το βιβλίο αποτελεί μια καταγραφή
των ημερών της νοσηλείας και των ανακρίσεων στον Ευαγγελισμό από τον καταδικασθέντα σε 6 φορές ισόβια Σάββα Ξηρό. Η Πηγή Δημητρακοπούλου, η οποία είχε σκηνοθετήσει «Το Δέκα» και την «Αίθουσα του Θρόνου» επικοινώνησε αρκετές φορές με το Σάββα Ξηρό για την παράσταση. Σε ερώτηση για τις αντιδράσεις που ενδεχομένως θα προκληθούν για την επιλογή της πρώτης ύλης στο popaganda.gr, εκείνη απάντησε με Καμύ «Ένας άνθρωπος είναι ένας άνθρωπος, ό,τι κι αν κάνει». Ξηρός: Ο,τι έχω κάνει το έχω ξεχρεώσει Σε συνέντευξή του στο tvxs, ο Σάββας Ξηρός δηλώνει ότι το βιβλίο δεν παρουσιάζει ένα δικό του έγκλημα αλλά ένα έγκλημα κατά της Δημοκρατίας. Ερωτώμενος για το αν το περίμενε να γίνει θεατρικό, επεσήμανε πως αυτό είναι άλλο θέμα: «Δηλαδή, ποιος το περίμενε; Το ζήτημα είναι ότι, επειδή το βιβλίο βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα και είναι γραμμένο με την ψυχή, έχει δύναμη να βγει ακόμα και πάνω στη σκηνή» και
προσθέτει «Δεν υπάρχει πουθενά εκθειασμός των πράξεων της οργάνωσης. Παρουσιάζει τη συμπεριφορά του κρατικού μηχανισμού από τη στιγμή που πιάνει κι έχει στα χέρια του κάποιον. Δηλαδή, πώς λειτουργεί η Δημοκρατία, πώς εφαρμόζονται οι νόμοι. Εγώ δεν αρνήθηκα την τιμωρία για τις πράξεις που έκανα.». Στην ερώτηση «Δεν επιχειρείς, δηλαδή,
να αποτινάξεις από πάνω σου την ταμπέλα του δολοφόνου - τρομοκράτη;», ο Σάββας Ξηρός απάντησε: «Εξαρτάται. Εμένα δεν με ενδιαφέρει η εικόνα, γιατί εγώ δεν πηγαίνω ούτε για πολιτικός, ούτε για τίποτα. Δεν με ενδιαφέρει η εικόνα, με ενδιαφέρει η αλήθεια. Τότε και τώρα. Άμα δεχόμουν αυτά που παρουσιάζαν στην αρχή τα μέσα ενημέρωσης, ότι δήθεν συνεργάζομαι, ότι έχω βοηθήσει στην εξάρθρωση της οργάνωσης, ότι είμαι συνεργάτης της Ασφάλειας, θα μπορούσα να ζητήσω τα ευεργετήματα του νόμου και να πάω σπίτι μου. Αλλά αυτό θα σήμαινε ότι θα νομιμοποιούσα και θα αποσιωπούσα αυτού του είδους τα βασανιστήρια. Αντί να πάω λοιπόν σπίτι μου και να παρακολουθώ με το τηλεκοντρόλ την δίκη, όπως ο νόμος λέει -και ηθικά θα μπορούσα να πω «αφού έχω υποστεί όλα αυτά, έχω ξεχρεώσει, πάω σπίτι μου και έχω τη
συνείδησή μου ήσυχη, ό,τι έχω κάνει έχει σβήσει» -, σκέφτηκα ότι
πρέπει να ακουστεί η αλήθεια.
Θέλανε να με απαλλάξουν και διεκδίκησα ισόβια. Ακόμα και τώρα βρίσκομαι μέσα λόγω της αλήθειας. Ο,τι έχω κάνει το έχω ξεχρεώσει. Από εκεί και πέρα, το βιβλίο το έγραψα και το άφησα να ταξιδέψει. Δεν έκανα καμία προσπάθεια να το δώσω σε εμπόρους. Από τη στιγμή που το έβγαλα και το βάλανε στο διαδίκτυο κάποιοι, χωρίς να με ρωτήσουν, δεν έκανα καμία κίνηση».
Το έργο έχει μεγάλη συμμετοχή του κόσμου, θα έχει επιτυχία. Το κείμενο έχει μεγάλη δύναμη. Βασίζεται σε γεγονότα που όλοι τα ξέρουν αλλά κάνουν πως δεν υπάρχουν. Όποιος το δει για πέντε λεπτά καταλαβαίνει ότι δεν μπορεί να μιλά για Δημοκρατία και Δικαιοσύνη. Τη στιγμή που αυτά που γράφω έχουν ανταπόκριση, σημαίνει ότι υπάρχει λόγος που βγαίνουν.Αν το θέτουν οικονομικά το θέμα, έχει τέτοια ανταπόκριση που θα έχει ανταπόδοση»
δήλωσε σε άλλη συνέντευξή του στον Alpha 989 ο Σάββας Ξηρός. Τέλος, είπε: «Μένω στη φυλακή χάριν της αλήθειας. Ένας που πάει στο Δικαστήριο, καταθέτει τις πράξεις του και εισπράττει μία ποινή. Πρακτικά με το νόμο είμαι ελεύθερος, άσχετα αν μένω μέσα. Εγώ τις δικές μου πράξεις τις έχω καταθέσει και έχω γράψει δήλωση ζητώντας συγγνώμη. Τώρα είναι σειρά της πολιτείας και των δημοσιογράφων να μου ζητήσουν συγγνώμη για ό,τι έγινε στον Ευαγγελισμό.Αν περίμεναν να είχα γίνει καλά, την ίδια ποινή θα «έτρωγα», δεν θα είχε διαφορά. Η απόφαση του δικαστηρίου παραδέχεται τα βασανιστήρια με σαφή τρόπο». Έντονες είναι οι πρώτες αντιδράσεις για το ανέβασμα του εν λόγω θεατρικού: Στην παράσταση παίζουν: Ελισσαίος Βλάχος, Αγγελική Μαρίνου, Νίκος Ντάλλας, Κώστας Παπακωνσταντίνου, Σήφης Πολυζωίδης.
Via
Πηγής Δημητρακοπούλου στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις. Ολόκληρη η ανακοίνωση του Εθνικού Θεάτρου είχε ως εξής: Ισορροπία του Nash
της Πηγής Δημητρακοπούλου
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ( -1) Με αφορμή τους Δίκαιους του Αλμπέρ Καμύ, πρακτικά της δίκης της 17 Νοέμβρη, το βιβλίο του Σάββα Ξηρού Η μέρα εκείνη.., καθώς και λογοτεχνικά, ιστορικά και δημοσιογραφικά κείμενα, η Πηγή Δημητρακοπούλου με την ομάδα της επιχειρούν τη σύνθεση ενός νέου έργου για τους αξιακούς κώδικες των ανθρώπων, τη δικαιοσύνη και την τρομοκρατία στην πρόσφατη ελληνική ιστορία. Ισορροπία του Nash: Ο όρος είναι δανεισμένος από τη Θεωρία των Παιγνίων.Αποτελεί ένα συνδυασμό στρατηγικών μεταξύ δύο αντίπαλων παικτών,του καθενός από τους οποίους η στρατηγική αποτελεί την καλύτερη απόκριση σε εκείνη του άλλου».
Πήγη Δημητρακοπούλου: Ένας άνθρωπος είναι ένας άνθρωπος, ό,τι κι αν κάνει Πηγή έμπνευσης της σκηνοθέτη Πήγη Δημητρακοπούλου αποτελεί το βιβλίο «Η Μέρα Εκείνη – 1560 ώρες στην εντατική – Μια μαρτυρία για το δικό μας Γκουαντάναμο» του Σάββα Ξηρού και οι Δίκαιοι του Καμύ. Το βιβλίο αποτελεί μια καταγραφή
των ημερών της νοσηλείας και των ανακρίσεων στον Ευαγγελισμό από τον καταδικασθέντα σε 6 φορές ισόβια Σάββα Ξηρό. Η Πηγή Δημητρακοπούλου, η οποία είχε σκηνοθετήσει «Το Δέκα» και την «Αίθουσα του Θρόνου» επικοινώνησε αρκετές φορές με το Σάββα Ξηρό για την παράσταση. Σε ερώτηση για τις αντιδράσεις που ενδεχομένως θα προκληθούν για την επιλογή της πρώτης ύλης στο popaganda.gr, εκείνη απάντησε με Καμύ «Ένας άνθρωπος είναι ένας άνθρωπος, ό,τι κι αν κάνει». Ξηρός: Ο,τι έχω κάνει το έχω ξεχρεώσει Σε συνέντευξή του στο tvxs, ο Σάββας Ξηρός δηλώνει ότι το βιβλίο δεν παρουσιάζει ένα δικό του έγκλημα αλλά ένα έγκλημα κατά της Δημοκρατίας. Ερωτώμενος για το αν το περίμενε να γίνει θεατρικό, επεσήμανε πως αυτό είναι άλλο θέμα: «Δηλαδή, ποιος το περίμενε; Το ζήτημα είναι ότι, επειδή το βιβλίο βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα και είναι γραμμένο με την ψυχή, έχει δύναμη να βγει ακόμα και πάνω στη σκηνή» και
προσθέτει «Δεν υπάρχει πουθενά εκθειασμός των πράξεων της οργάνωσης. Παρουσιάζει τη συμπεριφορά του κρατικού μηχανισμού από τη στιγμή που πιάνει κι έχει στα χέρια του κάποιον. Δηλαδή, πώς λειτουργεί η Δημοκρατία, πώς εφαρμόζονται οι νόμοι. Εγώ δεν αρνήθηκα την τιμωρία για τις πράξεις που έκανα.». Στην ερώτηση «Δεν επιχειρείς, δηλαδή,
να αποτινάξεις από πάνω σου την ταμπέλα του δολοφόνου - τρομοκράτη;», ο Σάββας Ξηρός απάντησε: «Εξαρτάται. Εμένα δεν με ενδιαφέρει η εικόνα, γιατί εγώ δεν πηγαίνω ούτε για πολιτικός, ούτε για τίποτα. Δεν με ενδιαφέρει η εικόνα, με ενδιαφέρει η αλήθεια. Τότε και τώρα. Άμα δεχόμουν αυτά που παρουσιάζαν στην αρχή τα μέσα ενημέρωσης, ότι δήθεν συνεργάζομαι, ότι έχω βοηθήσει στην εξάρθρωση της οργάνωσης, ότι είμαι συνεργάτης της Ασφάλειας, θα μπορούσα να ζητήσω τα ευεργετήματα του νόμου και να πάω σπίτι μου. Αλλά αυτό θα σήμαινε ότι θα νομιμοποιούσα και θα αποσιωπούσα αυτού του είδους τα βασανιστήρια. Αντί να πάω λοιπόν σπίτι μου και να παρακολουθώ με το τηλεκοντρόλ την δίκη, όπως ο νόμος λέει -και ηθικά θα μπορούσα να πω «αφού έχω υποστεί όλα αυτά, έχω ξεχρεώσει, πάω σπίτι μου και έχω τη
συνείδησή μου ήσυχη, ό,τι έχω κάνει έχει σβήσει» -, σκέφτηκα ότι
πρέπει να ακουστεί η αλήθεια.
Θέλανε να με απαλλάξουν και διεκδίκησα ισόβια. Ακόμα και τώρα βρίσκομαι μέσα λόγω της αλήθειας. Ο,τι έχω κάνει το έχω ξεχρεώσει. Από εκεί και πέρα, το βιβλίο το έγραψα και το άφησα να ταξιδέψει. Δεν έκανα καμία προσπάθεια να το δώσω σε εμπόρους. Από τη στιγμή που το έβγαλα και το βάλανε στο διαδίκτυο κάποιοι, χωρίς να με ρωτήσουν, δεν έκανα καμία κίνηση».
Το έργο έχει μεγάλη συμμετοχή του κόσμου, θα έχει επιτυχία. Το κείμενο έχει μεγάλη δύναμη. Βασίζεται σε γεγονότα που όλοι τα ξέρουν αλλά κάνουν πως δεν υπάρχουν. Όποιος το δει για πέντε λεπτά καταλαβαίνει ότι δεν μπορεί να μιλά για Δημοκρατία και Δικαιοσύνη. Τη στιγμή που αυτά που γράφω έχουν ανταπόκριση, σημαίνει ότι υπάρχει λόγος που βγαίνουν.Αν το θέτουν οικονομικά το θέμα, έχει τέτοια ανταπόκριση που θα έχει ανταπόδοση»
δήλωσε σε άλλη συνέντευξή του στον Alpha 989 ο Σάββας Ξηρός. Τέλος, είπε: «Μένω στη φυλακή χάριν της αλήθειας. Ένας που πάει στο Δικαστήριο, καταθέτει τις πράξεις του και εισπράττει μία ποινή. Πρακτικά με το νόμο είμαι ελεύθερος, άσχετα αν μένω μέσα. Εγώ τις δικές μου πράξεις τις έχω καταθέσει και έχω γράψει δήλωση ζητώντας συγγνώμη. Τώρα είναι σειρά της πολιτείας και των δημοσιογράφων να μου ζητήσουν συγγνώμη για ό,τι έγινε στον Ευαγγελισμό.Αν περίμεναν να είχα γίνει καλά, την ίδια ποινή θα «έτρωγα», δεν θα είχε διαφορά. Η απόφαση του δικαστηρίου παραδέχεται τα βασανιστήρια με σαφή τρόπο». Έντονες είναι οι πρώτες αντιδράσεις για το ανέβασμα του εν λόγω θεατρικού: Στην παράσταση παίζουν: Ελισσαίος Βλάχος, Αγγελική Μαρίνου, Νίκος Ντάλλας, Κώστας Παπακωνσταντίνου, Σήφης Πολυζωίδης.
Via
Post A Comment
Δεν υπάρχουν σχόλια :